Kandidater

Vi tiltrækker de bedste medarbejdere og ledere til jobs hos vores kunder.
På vores forside finder du en oversigt over nogle af de stillinger, som vi p.t. arbejder med at besætte for vores kunder.

Vi tiltrækker
Når vi tiltrækker kandidater, gør vi det bedst ved at kombinere flere metoder. Opgaven handler om mennesker og om at sikre, at så mange kandidater som muligt er interesserede i at tale med os.

Det gør vi ved at sikre, at det altid er en god oplevelse at være i kontakt med os (og dermed virksomheden,
vi repræsenterer).

Vi gør det også ved at fokusere på virksomhedens evne til at tiltrække de bedste kandidater.

Til det formål analyserer vi kultur, holdninger og tilfredshed i virksomheden. Vi inddrager også ledere og medarbejdere og giver konkrete forslag til, hvad der kan forbedres for at øge virksomhedens samlede attraktivitet i kandidatens øjne. Det giver stor træfsikkerhed for både kandidaten og virksomheden i en search-proces.

Vi udvælger
Det er altafgørende at kunne vurdere og udvælge de bedste medarbejdere. Og hvem er så det?

Det er dem, der passer bedst til både virksomheden og de arbejdsopgaver, der skal løses. Generelt afskediges en person sjældent pga. manglende faglige kvalifikationer, men snarere fordi de personlige kvalifikationer ikke passer til virksomheden.

I vurderingsprocessen arbejder vi på baggrund af en veldokumenteret og kvalificeret metode. Enhver kandidat bliver behandlet med respekt i et forløb, der samtidig gør det muligt for os at vurdere deres forventede adfærd, stærke sider og udviklingsområder i det nye job.

Vores erfaring og metode tager udgangspunkt i en forretnings- og adfærdsorienteret tilgang til rekruttering. Ud fra kendskab til og forståelse for virksomhedens forretningsmæssige mål, skal vi udvælge kandidater med den mest hensigtsmæssige adfærd.

Det er almindelig accepteret blandt HR-eksperter, at et menneskes adfærd i hovedtræk er styret af fem faktorer, som vi arbejder ud fra:

Viden
Holdninger
Personlighedsfaktorer
Færdigheder
Motivationsfaktorer

Rekrutteringsstrategi
Udvikling af en rekrutteringsstrategi indebærer blandt andet identificering af hvilken profil ønsker virksomheden at ansætte. I den forbindelse tager vi naturligvis en dialog med kunden om, hvilke personlige egenskaber og værdier, vi skal kigge efter, når vi ansætter.

Til rekrutteringsstrategien hører også identificeringen af den praktiske del: Hvad er vores ansættelsesprocedure, og hvilke værktøjer anvender vi?

Et tredje element er definition og implementering af effektive attraktivitetsfaktorer.

Virksomhedens attraktivitetsfaktorer
Kan I svare konkret og utvetydigt på, hvorfor man skal vælge at arbejde lige netop hos jer?

I forbindelse med rekrutteringer hjælper vi vores kunder med at definere deres attraktivitetsfaktorer, dvs. det der gør, at medarbejderne bliver i jeres virksomhed.

Effektive attraktivitetsfaktorer er væsentlige for at blive en foretrukken arbejdsgiver. Ofte oplever vi, at selv store virksomheder er ubevidste og ukonkrete omkring, hvilke argumenter de faktisk har. Vi hjælper med at gøre disse bevidste og konkrete og kommer med forslag til, hvordan I kan anvende ‘salgsargumenterne’ på en struktureret og eksplicit måde.

Argumenterne kan fx være facts om arbejdstider, der gør det muligt at have en god balance mellem arbejdsliv og privatliv eller resultater fra medarbejderundersøgelser, der viser, at en stor del af de nuværende ansatte er meget tilfredse med deres arbejdsmiljø, chef eller lignende. Det kan også være, at virksomheden videreuddanner et stort antal af de nuværende medarbejdere – noget de af og til kan glemme at gøre fremtidige medarbejdere opmærksomme på.

Vi har stor erfaring i, hvad der virker tiltrækkende på potentielle kandidater. På denne baggrund hjælper vi vores kunder med at udarbejde en liste over, hvorfor en kandidat skal søge eller overveje ansættelse hos dem.

Aktuelle jobs

Salgschef

9. august 2022
National salgschef til Neotherm A/S
Frederikssund
DK

Vi søger en erfaren salgschef som i flere år har haft et lignende ansvar i byggebranchen – og gerne i VVS-branchen. Du vil få ansvaret for 8-9 eksterne sælgere og referere til virksomhedens driftschef. Hvis du har marketingerfaring fra tidligere beskæftigelse, vil marketing indgå som en del af dit ansvar. Virksomheden har udviklet sig positivt i de senere år – men der er potentiale til yderligere vækst.

Kalkulatør/tilbudsleder

9. august 2022
Kalkulatør/tilbudsleder til Aarsleff Rail
Fredericia
DK

Vi søger en erfaren kalkulatør/tilbudsleder til Aarsleff Rail’s Konstruktionsafdeling i Fredericia, som primært arbejder med beton- og stålbroer, gangbroer, stationsplatforme o.lign. i total- eller hovedentreprise. Projekternes størrelse er fra ca. 1 – 190 mio. og sker ofte i tæt samarbejde med Aarsleff-søsterselskaber eller i One Company-samarbejde med andre Aarsleff-selskaber og i egenproduktion. Du har flere års erfaring fra lignende funktion hos bygge- eller anlægsentreprenører.

KAM FMCG

22. juli 2022
Key Account Manager - Haugen-Gruppen Danmark
Sjælland
DK

Vi søger en erfaring KAM med erfaring fra ansvar for større kædesystemer i FMCG-markedet. Jobbet giver fuldt P&L-ansvar og du vil indgå i en velfungerende KAM-gruppe med reference til salgs- og marketingdirektøren. Haugen-Gruppen Danmark har et godt arbejdsklima og en høj gennemsnitsanciennitet blandt medarbejderne.

Produktionsleder

30. juni 2022
Produktionsleder
Sjælland
DK

Produktionsleder til Aarsleff Rail med ansvar for produktion af spor- og anlægsarbejder på Hovedstadens Letbane Ring 3, som er planlagt til at blive afsluttet medio/ultimo 2024 – herefter overgår produktionslederen til nye projekter. Ansvar for ca. 10 funktionærer, ca. 50 timelønnede og et budget på ca. 40 mio.kr. Arbejdssted i Herlev. Erfaring med banearbejder fra rådgivere, bygherrer eller entreprenører, erfaring med totalentrepriser og egenproduktion og engelskkundskaber samt en relevant byggeteknisk uddannelse er ønskværdigt. 

Trælastchef

28. juni 2022
Trælastchef til Davidsen Venslev
Skibby
DK

Vi søger en trælastchef til Davidsen Venslev – en spændende udfordring og mulighed for at udvikle en trælast med et stort potentiale. Davidsen tilbyder stærke logistik-løsninger og investerer kraftigt i sin udbredelse øst for Storebælt. Vi søger en person som i dag enten er trælastsælger eller salgschef i trælastbranchen og som har et stærkt salgsdrive og energi til at gå foran. Du er desuden en dygtig relationsskaber, og ved hvad god rådgivning er i forhold til dine kunder. Du tilbydes en fast gage og bonus uden loft samt pension, firmabil m.v.

Business Controller

23. juni 2022
Business Controller til Adapteo A/S
Greve
DK

Vi søger en Business Controller til Adapteo A/S, som er markedets førende leverandør af fleksible bygninger for primært udlejning. Du vil få reference til Country Manager for DK og blive en del af den danske ledergruppe. Du har flere års erfaring fra tilsvarende funktion og har min. en bachelorgrad i finans & regnskab. Du har et kommercielt mindset og har erfaring med samarbejde omkring projekter og operations. Du har gode engelskkundskaber og it-kompetencer. 

Trælastsælger

22. juni 2022
Trælastsælger til Davidsen
Sjælland
DK

Vi søger erfarne trælastsælgere til Davidsen forretninger på Sjælland, som er i kraftig vækst. Du vil få store frihedsgrader i jobbet og vil sikkert opleve mindre bureaukrati og rapportering end du er vant til. Davidsen har udviklet stærke og kundetilpassede logistikløsninger, som er “best practice” i trælastbranchen. Du kan få udbygget dine kompetencer via videreuddannelse og salgstræning.  Davidsen er forholdsvis ny på Sjælland – så du vil have store salgsmuligheder og ikke opleve at du er begrænset af faste salgsdistrikter. Herudover er der store karrieremuligheder.

Salgschef Håndværkerbutik

23. maj 2022
Salgschef Håndværkerbutik
Storkøbenhavn/Øst- og Nordsjælland
Danmark

Vi søger en Salgschef Håndværkerbutik til en større trælast i Storkøbenhavnsområdet, som er en del af en landsdækkende trælastkæde. Der er to indgange til jobbet – du er enten leder i en trælast eller grossistforretning – eller har været det indtil fornyelig – eller du er trælastsælger og har lyst og evner til at arbejde i en håndværkerbutik og kan lede og motivere andre. Du har bopæl i Storkøbenhavn/Øst- og Nordsjælland.

COO/Produktionschef

4. april 2022
COO/Produktionschef - anlægsbranchen
Fredrikstad
Norge

COO/produktionschef til Banedrift AS i Fredrikstad, som er et datterselskab i Aarsleff Rail-Gruppen. Ansvar for produktion af både nybyg, renovering og vedligeholdelse af jernbaner og letbaner i Norge. Kandidater med erfaring fra et tilsvarende ansvar i anlægsbranchen – men kandidater med erfaring fra byggeri kan også komme i spil. Byggeteknisk uddannelse og bopæl max. 2 timer fra Fredrikstad.

For flere oplysninger, kontakt os på tbm@tommaconsulting.dk
eller tlf: 4064 8191. Vi vender tilbage indenfor 24 timer.