Kandidater

Vi tiltrækker de bedste medarbejdere og ledere til jobs hos vores kunder.
På vores forside finder du en oversigt over nogle af de stillinger, som vi p.t. arbejder med at besætte for vores kunder.

Vi tiltrækker
Når vi tiltrækker kandidater, gør vi det bedst ved at kombinere flere metoder. Opgaven handler om mennesker og om at sikre, at så mange kandidater som muligt er interesserede i at tale med os.

Det gør vi ved at sikre, at det altid er en god oplevelse at være i kontakt med os (og dermed virksomheden,
vi repræsenterer).

Vi gør det også ved at fokusere på virksomhedens evne til at tiltrække de bedste kandidater.

Til det formål analyserer vi kultur, holdninger og tilfredshed i virksomheden. Vi inddrager også ledere og medarbejdere og giver konkrete forslag til, hvad der kan forbedres for at øge virksomhedens samlede attraktivitet i kandidatens øjne. Det giver stor træfsikkerhed for både kandidaten og virksomheden i en search-proces.

Vi udvælger
Det er altafgørende at kunne vurdere og udvælge de bedste medarbejdere. Og hvem er så det?

Det er dem, der passer bedst til både virksomheden og de arbejdsopgaver, der skal løses. Generelt afskediges en person sjældent pga. manglende faglige kvalifikationer, men snarere fordi de personlige kvalifikationer ikke passer til virksomheden.

I vurderingsprocessen arbejder vi på baggrund af en veldokumenteret og kvalificeret metode. Enhver kandidat bliver behandlet med respekt i et forløb, der samtidig gør det muligt for os at vurdere deres forventede adfærd, stærke sider og udviklingsområder i det nye job.

Vores erfaring og metode tager udgangspunkt i en forretnings- og adfærdsorienteret tilgang til rekruttering. Ud fra kendskab til og forståelse for virksomhedens forretningsmæssige mål, skal vi udvælge kandidater med den mest hensigtsmæssige adfærd.

Det er almindelig accepteret blandt HR-eksperter, at et menneskes adfærd i hovedtræk er styret af fem faktorer, som vi arbejder ud fra:

Viden
Holdninger
Personlighedsfaktorer
Færdigheder
Motivationsfaktorer

Rekrutteringsstrategi
Udvikling af en rekrutteringsstrategi indebærer blandt andet identificering af hvilken profil ønsker virksomheden at ansætte. I den forbindelse tager vi naturligvis en dialog med kunden om, hvilke personlige egenskaber og værdier, vi skal kigge efter, når vi ansætter.

Til rekrutteringsstrategien hører også identificeringen af den praktiske del: Hvad er vores ansættelsesprocedure, og hvilke værktøjer anvender vi?

Et tredje element er definition og implementering af effektive attraktivitetsfaktorer.

Virksomhedens attraktivitetsfaktorer
Kan I svare konkret og utvetydigt på, hvorfor man skal vælge at arbejde lige netop hos jer?

I forbindelse med rekrutteringer hjælper vi vores kunder med at definere deres attraktivitetsfaktorer, dvs. det der gør, at medarbejderne bliver i jeres virksomhed.

Effektive attraktivitetsfaktorer er væsentlige for at blive en foretrukken arbejdsgiver. Ofte oplever vi, at selv store virksomheder er ubevidste og ukonkrete omkring, hvilke argumenter de faktisk har. Vi hjælper med at gøre disse bevidste og konkrete og kommer med forslag til, hvordan I kan anvende ‘salgsargumenterne’ på en struktureret og eksplicit måde.

Argumenterne kan fx være facts om arbejdstider, der gør det muligt at have en god balance mellem arbejdsliv og privatliv eller resultater fra medarbejderundersøgelser, der viser, at en stor del af de nuværende ansatte er meget tilfredse med deres arbejdsmiljø, chef eller lignende. Det kan også være, at virksomheden videreuddanner et stort antal af de nuværende medarbejdere – noget de af og til kan glemme at gøre fremtidige medarbejdere opmærksomme på.

Vi har stor erfaring i, hvad der virker tiltrækkende på potentielle kandidater. På denne baggrund hjælper vi vores kunder med at udarbejde en liste over, hvorfor en kandidat skal søge eller overveje ansættelse hos dem.

Aktuelle jobs

Projektleder – Betonarbejder

22. januar 2025
Projektleder - Betonarbejder
Sjælland
DK

Vi søger en projektleder til Zacho-Lind, som har flere års erfaring som projektleder med anlægsarbejder og en vis erfaring med betonarbejder. Du har en byggeteknisk uddannelse og har ambitioner om at få et større ansvar som projektchef og afdelingsleder i løbet af et par år. Du vil få reference til virksomhedens direktør og indflydelse på udvikling af Betonafdelingen.

Salgskonsulent Midt- og Sydjylland – Tyrolit

10. december 2024
Salgskonsulent Midt- og Sydjylland
Midt- og Sydjylland
DK

ER SAT PÅ HOLD
Vi søger en erfaren salgskonsulent til Tyrolit A/S, som har min. 3 års ekstern salgserfaring fra salg af tekniske produkter til industri eller byggebranchen. Du vil få ansvar for rådgivning og salg af Tyrolit’s produkter til både slutbrugere og forhandlere. Du har en teknisk uddannelse som f.eks. smed, værktøjsmager eller tømrer – eller har stor erfaring med salg og rådgivning omkring tekniske produkter, gerne en handelsuddannelse. Du kan kommunikere på engelsk, er bruger af Office-programmer og CRM, og du har bopæl i distriktet.

Skandinavisk Produktchef og Bæredygtighedsansvarlig – Xella Danmark A/S

26. november 2024
Skandinavisk Produktchef og Bæredygtighedsansvarlig
Vejle
DK

Til Xella Danmark A/S og med reference til den skandinaviske CEO søger vi en Skandinavisk Produktchef, som også får ansvar for bæredygtighed ift Xella’s produkter i Skandinavien. Du har en byggeteknisk uddannelse, har erfaring fra et teknisk job i byggebranchen, indsigt i tekniske standarder og er passioneret omkring bæredygtighed. Du er struktureret, er kommunikativ stærk og er god til at formidle komplekse tekniske emner klart og forståeligt. Du behersker engelsk i skrift og tale.

REVENUE GROWTH MANAGER/BUSINESS CONTROLLER

12. november 2024
Revenue Growth Manager/Business Controller til førende FMCG-leverandør
Greve
DK

Vi søger en Revenue Growth Manager/Business Controller til Haugen-Gruppen Danmark, som har vækstet med mere end 100% i de seneste år. Du skal med reference til Revenue Director være med til at skabe en stærk P&L-kultur i virksomheden. Du skal støtte og udfordre de kommercielle ansvarlige og understøtte med relevante analyser og indsigter og fremkomme med mulige løsninger. Du har 4-5 års erfaring som business controller fra consumer- eller FMCG-markedet.

Projektleder – EL-kabelarbejder – Petri & Haugsted

1. november 2024
Projektleder - EL-kabelarbejder - Petri & Haugsted
Sjælland
DK

Vi søger en projektleder til Petri & Haugsted’s EL-kabelsektion, som skal lede EL-kabelprojekter på Sjælland. Projektlederen får ansvar for økonomi, tid, kvalitet og overordnet bemandingsansvar samt ledelse af op til 4 funktionærer og ca. 20-30 timelønnede medarbejdere. Du har flere års erfaring fra et projektlederansvar i anlægsbranchen. Du vil få reference til afdelingsleder for EL-projekter. Virksomheden har nyetableret domicil i Taastrup.

For flere oplysninger, kontakt os på tbm@tommaconsulting.dk
eller tlf: 4064 8191. Vi vender tilbage indenfor 24 timer.