Kandidater

Vi tiltrækker de bedste medarbejdere og ledere til jobs hos vores kunder.
På vores forside finder du en oversigt over nogle af de stillinger, som vi p.t. arbejder med at besætte for vores kunder.

Vi tiltrækker
Når vi tiltrækker kandidater, gør vi det bedst ved at kombinere flere metoder. Opgaven handler om mennesker og om at sikre, at så mange kandidater som muligt er interesserede i at tale med os.

Det gør vi ved at sikre, at det altid er en god oplevelse at være i kontakt med os (og dermed virksomheden,
vi repræsenterer).

Vi gør det også ved at fokusere på virksomhedens evne til at tiltrække de bedste kandidater.

Til det formål analyserer vi kultur, holdninger og tilfredshed i virksomheden. Vi inddrager også ledere og medarbejdere og giver konkrete forslag til, hvad der kan forbedres for at øge virksomhedens samlede attraktivitet i kandidatens øjne. Det giver stor træfsikkerhed for både kandidaten og virksomheden i en search-proces.

Vi udvælger
Det er altafgørende at kunne vurdere og udvælge de bedste medarbejdere. Og hvem er så det?

Det er dem, der passer bedst til både virksomheden og de arbejdsopgaver, der skal løses. Generelt afskediges en person sjældent pga. manglende faglige kvalifikationer, men snarere fordi de personlige kvalifikationer ikke passer til virksomheden.

I vurderingsprocessen arbejder vi på baggrund af en veldokumenteret og kvalificeret metode. Enhver kandidat bliver behandlet med respekt i et forløb, der samtidig gør det muligt for os at vurdere deres forventede adfærd, stærke sider og udviklingsområder i det nye job.

Vores erfaring og metode tager udgangspunkt i en forretnings- og adfærdsorienteret tilgang til rekruttering. Ud fra kendskab til og forståelse for virksomhedens forretningsmæssige mål, skal vi udvælge kandidater med den mest hensigtsmæssige adfærd.

Det er almindelig accepteret blandt HR-eksperter, at et menneskes adfærd i hovedtræk er styret af fem faktorer, som vi arbejder ud fra:

Viden
Holdninger
Personlighedsfaktorer
Færdigheder
Motivationsfaktorer

Rekrutteringsstrategi
Udvikling af en rekrutteringsstrategi indebærer blandt andet identificering af hvilken profil ønsker virksomheden at ansætte. I den forbindelse tager vi naturligvis en dialog med kunden om, hvilke personlige egenskaber og værdier, vi skal kigge efter, når vi ansætter.

Til rekrutteringsstrategien hører også identificeringen af den praktiske del: Hvad er vores ansættelsesprocedure, og hvilke værktøjer anvender vi?

Et tredje element er definition og implementering af effektive attraktivitetsfaktorer.

Virksomhedens attraktivitetsfaktorer
Kan I svare konkret og utvetydigt på, hvorfor man skal vælge at arbejde lige netop hos jer?

I forbindelse med rekrutteringer hjælper vi vores kunder med at definere deres attraktivitetsfaktorer, dvs. det der gør, at medarbejderne bliver i jeres virksomhed.

Effektive attraktivitetsfaktorer er væsentlige for at blive en foretrukken arbejdsgiver. Ofte oplever vi, at selv store virksomheder er ubevidste og ukonkrete omkring, hvilke argumenter de faktisk har. Vi hjælper med at gøre disse bevidste og konkrete og kommer med forslag til, hvordan I kan anvende ‘salgsargumenterne’ på en struktureret og eksplicit måde.

Argumenterne kan fx være facts om arbejdstider, der gør det muligt at have en god balance mellem arbejdsliv og privatliv eller resultater fra medarbejderundersøgelser, der viser, at en stor del af de nuværende ansatte er meget tilfredse med deres arbejdsmiljø, chef eller lignende. Det kan også være, at virksomheden videreuddanner et stort antal af de nuværende medarbejdere – noget de af og til kan glemme at gøre fremtidige medarbejdere opmærksomme på.

Vi har stor erfaring i, hvad der virker tiltrækkende på potentielle kandidater. På denne baggrund hjælper vi vores kunder med at udarbejde en liste over, hvorfor en kandidat skal søge eller overveje ansættelse hos dem.

Aktuelle jobs

Tilbudschef til Spor/Baneanlæg Øst – Aarsleff Rail

3. juni 2020
Tilbudschef
Hvidovre
Danmark

Tilbudschef til Spor/Baneanlæg Øst-sektion i Aarsleff Rail i Hvidovre. Min. 5 års erfaring fra tilbudsudarbejdelse og et par års ledelseserfaring fra bygge- og anlægsentreprenører. Ledelse af 4 tilbudsmedarbejdere og ref. til Sektionsdirektør. Uddannelse som ingeniør/bygningskonstruktør/byggetekniker eller en sproglig uddannelse som f.eks. cand.mag. 

Entreprenør- og forhandlersælger til Saint-Gobain Gyproc

27. maj 2020
Entreprenør- og forhandlersælger
Øst for Storebælt
Danmark

Entreprenør- og forhandlersælger til Saint-Gobain Gyproc med ansvar for salg til udførende og trælaster øst for Storebælt. Mere end 5 års opdateret erfaring med salg og rådgivning omkring tekniske byggevareløsninger til udførende og også gerne forhandlere. Har relationer til udførende fra tidligere salgsjob. Byggeteknisk uddannelse og handelsuddannelse en fordel.

Byggeteknisk Rådgiver

13. maj 2020
Byggeteknisk Rådgiver
Kalundborg - alternativ Brabrand eller Karslunde
Danmark

Byggeteknisk rådgiver til Saint-Gobain Gyproc. Du er bygningsingeniør eller bygningskonstruktør – evt. nyuddannet, da du ikke behøver at have stor erhvervserfaring. Teknisk rådgivning – primært telefonisk – til virksomhedens kunder omkring byggetekniske løsninger, tilbudsarbejde, support til eksterne sælgere, sambesøg med sælgere hos kunder, opdatering af teknisk materiale m.v.

Sektionsdirektør

21. april 2020
Sektionsdirektør for Drift & Vedligehold
Hasselager eller Hvidovre
Danmark

Sektionsdirektør for Drift & Vedligehold til Aarsleff Rail A/S. Nyoprettet stilling og ansvar for etablering og drive en ny drifts- og vedligeholdelsessektion. Erfaring fra ledelse af funktionærer og timelønnede i entreprenørbranchen samt teknisk uddannelse og gerne kommerciel uddannelse samt håndværksmæssig baggrund. Bopæl tæt på motorvejen mellem Kbh og Aalborg.

Senior Projektleder – jernbanearbejder Norge

7. april 2020
Senior Projektleder - jernbanearbejder
Skien
Norge

Senior Projektleder til Banedrift AS med lokation i Skien i Norge. >5 års erfaring som projektleder og erfaring med jernbanearbejder. Erfaring fra entreprenørarbejde eller fra rådgiverbranchen.

Salgsdirektør til førende byggevareproducent

26. marts 2020
Salgsdirektør til førende byggevareproducent
Hele landet
Danmark

Salgsdirektør til førende byggevareproducent. Ansvar for salg i DK. Ledelse og udvikling af salgsorganisation. Flere års opdateret erfaring fra projektsalg – foreskrivning hos det projekterende led og salg til det udførende led. Kommerciel og teknisk uddannelse. Bopæl så centralt som muligt og tæt på motorvejen fra København til Aalborg.

Projektleder med potentiale til at blive daglig leder – Totaldiamanten

3. marts 2020
Projektleder - potentiale til at blive daglig leder - Totaldiamanten (del af G. Tscherning-gruppen)
Hedehusene
Danmark

Projektleder – med potentiale til at blive daglig leder til Totaldiamanten, som ejes af Tscherning-gruppen. Efter en grundig indføring i jobbet drive salg og planlægning og gennemførelse af egne sager i samarbejde med kolleger og med reference til direktøren. Planlægge og styre mange samtidige sager. Faglig baggrund som f.eks. murer, betonmand, tømrer og en uddannelse som byggetekniker, kloakmester el. lign. 6-8 års erfaring som projektleder el.lign., gode regnekundskaber, erfaring med sagsøkonomi og forstår virksomhedsøkonomi. Erfaring med egenproduktion og har måske været formand eller sjakbajs. Arbejdssted i Hedehusene.

Adm.dir.

3. marts 2020
Administrerende direktør til teknologidrevet virksomhed i Storkøbenhavn
Storkøbenhavn
Danmark

Adm.dir. til teknologidrevet virksomhed – ansvar for en mindre virksomhed med potentiale til at vækste 40-50% over nogle år. Markedsføring af tekniske løsninger til professionelle slutbrugere i DK – både private og offentlige kunder. Nogle års erfaring fra overordnet ledelse af en større afdeling eller mindre virksomhed, som markedsfører tekniske produkter til professionelle slutbrugere. Har erfaring med at udvikle en organisation og arbejder med moderne ledelsesværktøjer og med salg til både private og offentlige kunder. Den ideelle kandidat har en kommerciel uddannelse kombineret med en teknisk uddannelse. Reference til professionel bestyrelse.

Solution Managers

3. marts 2020
2 Solution Managers til Saint-Gobain Danmark - henholdsvis øst og vest for Storebælt
Hjemmekontor og virksomhedens kontorer i Øst- og Vestdanmark
Danmark

Solution Manager – ansvar for projektrådgivning for hele SG DK’s sortiment – d.v.s. GLASSOLUTIONS, Gyproc, ISOVER og Weber. Foreskrivning af SG’s løsninger hos bygherrer, arkitekt og andre rådgivere samt totalentreprenører. 70-80% af tiden anvendes til at give projektspecifikt rådgivning til ovennævnte aktører. Reference til Business Director for Upstream Sales. Uddannelse som ingeniør, arkitekt eller tilsv. uddannelse med de nødvendige byggetekniske og kommercielle kompetencer. Min. 5 års erfaring fra tilsvarende funktion eller erfaring som rådgivende ingeniør, arkitekt eller bygherrerådgiver og har ambitioner og personlighed der passer til jobbet.

Formand til Petri & Haugsted

3. marts 2020
Formand til Petri & Haugsted/Aarsleff
Rødovre
Danmark

Formand – ledelse af timelønnede og UE’er. Ansvar for overholdelse af tidsplaner og kvalitet omkring kabelarbejde. Op til 10 samtidige pladser og mange akutte sager. Rekruttering af timelønnede og meget dialog med bygherrer og myndigheder. Reference til erfaren produktionschef. Hovedkunden er TDC og kontaktpersonen er typisk gravekoordinatorer. 50% af tiden i kontakt med medarbejdere og resten af tiden fordelt på bygherrer, myndigheder og internt. Flere års erfaring som formand i anlægsbranchen og kendskab til vejloven.

For flere oplysninger, kontakt os på tbm@tommaconsulting.dk
eller tlf: 4064 8191. Vi vender tilbage indenfor 24 timer.