Kandidater

Vi tiltrækker de bedste medarbejdere og ledere til jobs hos vores kunder.
På vores forside finder du en oversigt over nogle af de stillinger, som vi p.t. arbejder med at besætte for vores kunder.

Vi tiltrækker
Når vi tiltrækker kandidater, gør vi det bedst ved at kombinere flere metoder. Opgaven handler om mennesker og om at sikre, at så mange kandidater som muligt er interesserede i at tale med os.

Det gør vi ved at sikre, at det altid er en god oplevelse at være i kontakt med os (og dermed virksomheden,
vi repræsenterer).

Vi gør det også ved at fokusere på virksomhedens evne til at tiltrække de bedste kandidater.

Til det formål analyserer vi kultur, holdninger og tilfredshed i virksomheden. Vi inddrager også ledere og medarbejdere og giver konkrete forslag til, hvad der kan forbedres for at øge virksomhedens samlede attraktivitet i kandidatens øjne. Det giver stor træfsikkerhed for både kandidaten og virksomheden i en search-proces.

Vi udvælger
Det er altafgørende at kunne vurdere og udvælge de bedste medarbejdere. Og hvem er så det?

Det er dem, der passer bedst til både virksomheden og de arbejdsopgaver, der skal løses. Generelt afskediges en person sjældent pga. manglende faglige kvalifikationer, men snarere fordi de personlige kvalifikationer ikke passer til virksomheden.

I vurderingsprocessen arbejder vi på baggrund af en veldokumenteret og kvalificeret metode. Enhver kandidat bliver behandlet med respekt i et forløb, der samtidig gør det muligt for os at vurdere deres forventede adfærd, stærke sider og udviklingsområder i det nye job.

Vores erfaring og metode tager udgangspunkt i en forretnings- og adfærdsorienteret tilgang til rekruttering. Ud fra kendskab til og forståelse for virksomhedens forretningsmæssige mål, skal vi udvælge kandidater med den mest hensigtsmæssige adfærd.

Det er almindelig accepteret blandt HR-eksperter, at et menneskes adfærd i hovedtræk er styret af fem faktorer, som vi arbejder ud fra:

Viden
Holdninger
Personlighedsfaktorer
Færdigheder
Motivationsfaktorer

Rekrutteringsstrategi
Udvikling af en rekrutteringsstrategi indebærer blandt andet identificering af hvilken profil ønsker virksomheden at ansætte. I den forbindelse tager vi naturligvis en dialog med kunden om, hvilke personlige egenskaber og værdier, vi skal kigge efter, når vi ansætter.

Til rekrutteringsstrategien hører også identificeringen af den praktiske del: Hvad er vores ansættelsesprocedure, og hvilke værktøjer anvender vi?

Et tredje element er definition og implementering af effektive attraktivitetsfaktorer.

Virksomhedens attraktivitetsfaktorer
Kan I svare konkret og utvetydigt på, hvorfor man skal vælge at arbejde lige netop hos jer?

I forbindelse med rekrutteringer hjælper vi vores kunder med at definere deres attraktivitetsfaktorer, dvs. det der gør, at medarbejderne bliver i jeres virksomhed.

Effektive attraktivitetsfaktorer er væsentlige for at blive en foretrukken arbejdsgiver. Ofte oplever vi, at selv store virksomheder er ubevidste og ukonkrete omkring, hvilke argumenter de faktisk har. Vi hjælper med at gøre disse bevidste og konkrete og kommer med forslag til, hvordan I kan anvende ‘salgsargumenterne’ på en struktureret og eksplicit måde.

Argumenterne kan fx være facts om arbejdstider, der gør det muligt at have en god balance mellem arbejdsliv og privatliv eller resultater fra medarbejderundersøgelser, der viser, at en stor del af de nuværende ansatte er meget tilfredse med deres arbejdsmiljø, chef eller lignende. Det kan også være, at virksomheden videreuddanner et stort antal af de nuværende medarbejdere – noget de af og til kan glemme at gøre fremtidige medarbejdere opmærksomme på.

Vi har stor erfaring i, hvad der virker tiltrækkende på potentielle kandidater. På denne baggrund hjælper vi vores kunder med at udarbejde en liste over, hvorfor en kandidat skal søge eller overveje ansættelse hos dem.

Aktuelle jobs

National Field Sales Manager

15. september 2020
National Field Sales Manager til førende byggevareproducent
DK
DK

Erfaren salgschef til ledelse af ca. 10 eksterne sælgere til en af de største byggevareproducenter. Distributionskanalen er trælaster og et antal direkte kunder. Virksomheden har stor fokus på projektsalg, derfor er en god indsigt i den danske byggeindustri, projektmarkedet i byggebranchen og kompleks løsningssalg vigtig. Gode ledelsesegenskaber, nogle års erfaring som sælger og 4-5 års erfaring fra salgsledelse i byggebranchen. Kommerciel uddannelse – merkonom, HD el.lign. – og bopæl i Storkøbenhavn, på Sjælland, Fyn, Trekantsområdet eller i Midt- og Østjylland. 

Medarbejdende formand til anlægsgartner/sportbaner

11. september 2020
Medarbejdende formand til førende anlægsgartner/sportsbaner - Sjælland
Sjælland
Danmark

Medarbejdende formand til en succesfuld anlægsgartner som er førende indenfor anlæg, renovering samt forårs- og efterårsklargøring af sportsbaner. Ledelse af et velfungerende team, som har specialiseret sig på området. Planlægge og disponere mandskab til udførelse af opgaverne samt kundekontakt. Du har erfaring fra “grå” eller “grønne” anlægsarbejder, nogle års erfaring som formand med anlægsarbejder i egenproduktion og har en uddannelse som f.eks. anlægsstruktør, anlægsgartner el. lign. 

Sektionsdirektør til større entreprenørvirksomhed

6. august 2020
Sektionsdirektør
Storkøbenhavn
Danmark

Sektionsdirektør til større entreprenørvirksomhed. Min. 10 års ledelseserfaring fra entreprenørbranchen, erfaring med kontraktforhandlinger, kontraktstyring af større projekter og strategiske kompetencer. Teknisk og kommerciel/økonomisk uddannelse. Bopæl tæt på motorvejen fra København til Århus.

Projektsælger til svensk byggevareproducent

22. juli 2020
Projektsælger
Malmø
Sverige

Projektsælger til svensk byggevareproducent med domicil i Malmø. 4-5 års erfaring fra tilsvarende job – primært med erfaring omkring bearbejdning af arkitekter og salg til entreprenører. Gerne en byggeteknisk uddannelse kombineret med en handelsuddannelse – men “livets skole” kan kompensere hvis du ikke har den formelle uddannelse. 

Entreprenør- og forhandlersælger til Saint-Gobain Gyproc

15. september 2020
Entreprenør- og forhandlersælger
Øst for Storebælt
Danmark

Entreprenør- og forhandlersælger til Saint-Gobain Gyproc med ansvar for salg til udførende og trælaster øst for Storebælt. Min. 2-3 års opdateret erfaring med salg og rådgivning omkring tekniske byggevareløsninger til udførende og også gerne forhandlere. Har relationer til udførende fra tidligere salgsjob. Byggeteknisk uddannelse og handelsuddannelse en fordel.

Senior Projektleder – jernbanearbejder Norge

17. juni 2020
Senior Projektleder - jernbanearbejder
Skien
Norge

Senior Projektleder til Banedrift AS med lokation i Skien i Norge. >5 års erfaring som projektleder og erfaring med jernbanearbejder. Erfaring fra entreprenørarbejde eller fra rådgiverbranchen.

Salgsdirektør til førende byggevareproducent

13. juli 2020
Salgsdirektør til førende byggevareproducent
Hele landet
Danmark

Salgsdirektør til førende byggevareproducent. Ansvar for salg i DK. Ledelse og udvikling af salgsorganisation. Flere års opdateret erfaring fra projektsalg – foreskrivning hos det projekterende led og salg til det udførende led. Kommerciel og teknisk uddannelse. Bopæl så centralt som muligt og tæt på motorvejen fra København til Aalborg.

Projektleder – Totaldiamanten

8. september 2020
Projektleder - Totaldiamanten (del af G. Tscherning-gruppen)
Hedehusene
Danmark

Projektleder til Totaldiamanten, som ejes af Tscherning-gruppen. Efter en grundig indføring i jobbet drive salg og planlægning og gennemførelse af egne sager i samarbejde med kolleger og med reference til direktøren. Planlægge og styre mange samtidige sager. Faglig baggrund som f.eks. murer, betonmand, tømrer og en uddannelse som byggetekniker, kloakmester el. lign. 6-8 års erfaring som projektleder el.lign. Erfaring med egenproduktion og har måske været formand eller sjakbajs. Arbejdssted i Hedehusene.

For flere oplysninger, kontakt os på tbm@tommaconsulting.dk
eller tlf: 4064 8191. Vi vender tilbage indenfor 24 timer.