Kandidater

Vi tiltrækker de bedste medarbejdere og ledere til jobs hos vores kunder.
På vores forside finder du en oversigt over nogle af de stillinger, som vi p.t. arbejder med at besætte for vores kunder.

Vi tiltrækker
Når vi tiltrækker kandidater, gør vi det bedst ved at kombinere flere metoder. Opgaven handler om mennesker og om at sikre, at så mange kandidater som muligt er interesserede i at tale med os.

Det gør vi ved at sikre, at det altid er en god oplevelse at være i kontakt med os (og dermed virksomheden,
vi repræsenterer).

Vi gør det også ved at fokusere på virksomhedens evne til at tiltrække de bedste kandidater.

Til det formål analyserer vi kultur, holdninger og tilfredshed i virksomheden. Vi inddrager også ledere og medarbejdere og giver konkrete forslag til, hvad der kan forbedres for at øge virksomhedens samlede attraktivitet i kandidatens øjne. Det giver stor træfsikkerhed for både kandidaten og virksomheden i en search-proces.

Vi udvælger
Det er altafgørende at kunne vurdere og udvælge de bedste medarbejdere. Og hvem er så det?

Det er dem, der passer bedst til både virksomheden og de arbejdsopgaver, der skal løses. Generelt afskediges en person sjældent pga. manglende faglige kvalifikationer, men snarere fordi de personlige kvalifikationer ikke passer til virksomheden.

I vurderingsprocessen arbejder vi på baggrund af en veldokumenteret og kvalificeret metode. Enhver kandidat bliver behandlet med respekt i et forløb, der samtidig gør det muligt for os at vurdere deres forventede adfærd, stærke sider og udviklingsområder i det nye job.

Vores erfaring og metode tager udgangspunkt i en forretnings- og adfærdsorienteret tilgang til rekruttering. Ud fra kendskab til og forståelse for virksomhedens forretningsmæssige mål, skal vi udvælge kandidater med den mest hensigtsmæssige adfærd.

Det er almindelig accepteret blandt HR-eksperter, at et menneskes adfærd i hovedtræk er styret af fem faktorer, som vi arbejder ud fra:

Viden
Holdninger
Personlighedsfaktorer
Færdigheder
Motivationsfaktorer

Rekrutteringsstrategi
Udvikling af en rekrutteringsstrategi indebærer blandt andet identificering af hvilken profil ønsker virksomheden at ansætte. I den forbindelse tager vi naturligvis en dialog med kunden om, hvilke personlige egenskaber og værdier, vi skal kigge efter, når vi ansætter.

Til rekrutteringsstrategien hører også identificeringen af den praktiske del: Hvad er vores ansættelsesprocedure, og hvilke værktøjer anvender vi?

Et tredje element er definition og implementering af effektive attraktivitetsfaktorer.

Virksomhedens attraktivitetsfaktorer
Kan I svare konkret og utvetydigt på, hvorfor man skal vælge at arbejde lige netop hos jer?

I forbindelse med rekrutteringer hjælper vi vores kunder med at definere deres attraktivitetsfaktorer, dvs. det der gør, at medarbejderne bliver i jeres virksomhed.

Effektive attraktivitetsfaktorer er væsentlige for at blive en foretrukken arbejdsgiver. Ofte oplever vi, at selv store virksomheder er ubevidste og ukonkrete omkring, hvilke argumenter de faktisk har. Vi hjælper med at gøre disse bevidste og konkrete og kommer med forslag til, hvordan I kan anvende ‘salgsargumenterne’ på en struktureret og eksplicit måde.

Argumenterne kan fx være facts om arbejdstider, der gør det muligt at have en god balance mellem arbejdsliv og privatliv eller resultater fra medarbejderundersøgelser, der viser, at en stor del af de nuværende ansatte er meget tilfredse med deres arbejdsmiljø, chef eller lignende. Det kan også være, at virksomheden videreuddanner et stort antal af de nuværende medarbejdere – noget de af og til kan glemme at gøre fremtidige medarbejdere opmærksomme på.

Vi har stor erfaring i, hvad der virker tiltrækkende på potentielle kandidater. På denne baggrund hjælper vi vores kunder med at udarbejde en liste over, hvorfor en kandidat skal søge eller overveje ansættelse hos dem.

Aktuelle jobs

Projektleder til Aarsleff Rail, Norge

22. november 2022
Projektleder
Frederikstad
Norge

Projektleder til Aarsleff Rail AS i Frederikstad, Norge. Flere års erfaring fra ansvar som projektleder for anlægsprojekter samt byggeteknisk uddannelse. Erfaring med tværfaglige projekter er en fordel – ligesom erfaring med infrastruktur-projekter er en fordel.

Trælastdirektør

4. november 2022
Trælastdirektør til Davidsen, Albertslund
Albertslund
DK

Vi søger en trælastdirektør til en af Davidsens største butikker og med et stort potentiale og en velfungerende organisation. Du er i dag trælastchef/direktør eller “tung” salgschef hos en trælast – og har lyst til at tage udfordringen op til at udvikle forretningen til Davidsen’s flagskib på Sjælland. Ansættelsespakken er attraktiv og du får tilbudt en attraktiv udviklingsplan, som løfter dine kompetencer til at udvikle forretningen. Du har bopæl på Øst- og Nordsjælland eller Storkøbenhavn.

Afdelingschef – entreprenørbranchen

23. september 2022
Afdelingschef - porteføljeledelse - entreprenørbranchen
Sjælland/Fyn
DK

Vi søger en afdelingschef som får ansvar for porteføljeledelse i en større entreprenørvirksomhed. Ledelse af projektledere igennem mellemledere – og projekter som primært udføres i total- eller hovedentreprise og primært egenproduktion. Du har min. 5 års selvstændigt ansvar for projekter og personale som projektchef, afdelingsansvarlig eller lignende samt en uddannelse som bygningskonstruktør, bygningsingeniør el. tilsv. niveau. Bopæl øst for Lillebælt.

Business Controller

19. oktober 2022
Business Controller til Adapteo A/S
Greve
DK

Vi søger en Business Controller til Adapteo A/S, som er markedets førende leverandør af fleksible bygninger for primært udlejning. Du vil få reference til Country Manager for DK og blive en del af den danske ledergruppe. Du har flere års erfaring fra tilsvarende funktion og har min. en bachelorgrad i finans & regnskab. Du har et kommercielt mindset og har erfaring med samarbejde omkring projekter og operations. Du har gode engelskkundskaber og it-kompetencer. 

Sales Manager – Kemper Danmark

5. september 2022
Sales Manager
Sjælland
DK

Vi søger en sales manager til Kemper Danmark, som er et dansk datterselskab af en tysk producent af drikkevandssystemer. Jobbet kræver erfaring fra salg i VVS-branchen – og kunderne er både rådgivere, bygherrer, VVS-installatører, teknikentreprenører og VVS-grossister. Det danske kontor er i Hvidovre – men jobbet kræver ikke nødvendigvis bopæl på Sjælland. 

Kalkulatør/tilbudsleder

9. august 2022
Kalkulatør/tilbudsleder til Aarsleff Rail
Fredericia
DK

Vi søger en erfaren kalkulatør/tilbudsleder til Aarsleff Rail’s Konstruktionsafdeling i Fredericia, som primært arbejder med beton- og stålbroer, gangbroer, stationsplatforme o.lign. i total- eller hovedentreprise. Projekternes størrelse er fra ca. 1 – 190 mio. og sker ofte i tæt samarbejde med Aarsleff-søsterselskaber eller i One Company-samarbejde med andre Aarsleff-selskaber og i egenproduktion. Du har flere års erfaring fra lignende funktion hos bygge- eller anlægsentreprenører.

Trælastsælger

23. november 2022
Trælastsælger til Davidsen
Sjælland
DK

Vi søger erfarne trælastsælgere til Davidsen forretninger på Sjælland, som er i kraftig vækst. Du vil få store frihedsgrader i jobbet og vil sikkert opleve mindre bureaukrati og rapportering end du er vant til. Davidsen har udviklet stærke og kundetilpassede logistikløsninger, som er “best practice” i trælastbranchen. Du kan få udbygget dine kompetencer via videreuddannelse og salgstræning.  Davidsen er forholdsvis ny på Sjælland – så du vil have store salgsmuligheder og ikke opleve at du er begrænset af faste salgsdistrikter. Herudover er der store karrieremuligheder.

COO/Produktionschef

4. november 2022
COO/Produktionschef - Aarsleff Rail Norge
Fredrikstad
Norge

COO/produktionschef til Aarsleff Rail AS i Fredrikstad, som er et datterselskab i Aarsleff Rail-Gruppen. Ansvar for produktion af både nybyg, renovering og vedligeholdelse af jernbaner og letbaner i Norge. Kandidater med erfaring fra et tilsvarende ansvar i anlægsbranchen – men kandidater med erfaring fra byggeri kan også komme i spil. Byggeteknisk uddannelse og bopæl max. 2 timer fra Fredrikstad.

For flere oplysninger, kontakt os på tbm@tommaconsulting.dk
eller tlf: 4064 8191. Vi vender tilbage indenfor 24 timer.